Bij KPN-dochter Planet Media Group verdwijnen in het eerste kwartaal van 2003 175 arbeidsplaatsen, bijna de helft van het personeelsbestand. De grootste klappen vallen bij de helpdesk en de redactie.
Onder de Planet Media Group vallen Planet Internet en Het Net. De directie heeft het besluit voorgelegd aan de ondernemingsraad. Het bedrijf heeft een sociaal plan opgesteld voor de mensen die op straat komen te staan. Gedwongen ontslagen zijn onvermijdelijk, aldus de internetaanbieder.
Eerder dit jaar werden de helpdesks in Arnhem en Eindhoven al gesloten. Op dit moment werken er nog vierhonderd mensen bij het bedrijf.
De helpdesk was helaas nu als slecht te bereikenbaar (lange wachttijden op een 0900 nummer…). Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de klantvriendelijkheid en klanttevredenheid betekenen nu er gesneden gaat worden op de helpdesk van Planet?
Mocht de kwaliteit drastisch achteruit hollen, stap ik gegarandeerd over op een andere provider!
Toen ik 4 jaar geleden voor Planet koos wonnen zij nog prijzen voor beste service desk etc. In die tijd is de kwaliteit wat mij betreft achteruit gehold, evenals de bereikbaarheid. De helpdesk was tot voor kort nog gratis, nu moet er betaald worden (0900). Als dit zo doorgaat zijn zij behalve personeel ook leden kwijt.
Helemaal met bovenstaande berichten eens.
Bereikbaarheid is uitermate slecht en kost te veel. Daarnaast regelmatig problemen met fakturen en andere zaken bij Planet. Wij zijn inmiddels al overgestapt want dit is zeker voor de zakelijke markt niet acceptabel…..voor de consumentenmarkt overigens ook niet.