Trend Micro, leverancier op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten, introduceert een virus response service level greement (SLA).
Hiermee is Trend Micro de eerste antivirusleverancier die een contract aangaat voor virusgevallen bij klanten. In het contract is zelfs een tijdslimiet met een boeteclausule opgenomen, waarin Trend Micro stelt het virus binnen twee uur te zullen verwijderen.
Deze dienst is beschikbaar voor klanten die deelnemen aan of upgraden naar de gold-status of een hoger niveau van het premium support programma van Trend Micro. Het virus response SLA heeft geen limiet voor het aantal virusmeldingen. Met de virus response SLA concentreert Trend Micro zich op de kern van haar activiteiten, terwijl de trend in de markt is om steeds nieuwe, complexe beveiligingsoplossingen te leveren tegen nieuwe aanvallen. Deze SLA komt volledig tegemoet aan het fundament: zo snel mogelijke levering van kwalitatieve bescherming op de juiste plaats. De virus response SLA maakt deel uit van een nieuwe reeks services die de enterprise protection strategy van Trend Micro ondersteunen. Deze strategie combineert diensten, producten en centrale beheertools om de expertise van Trend Micro tijdens alle stadia van een virusaanval aan haar klanten te leveren, variërend van het opzetten van antivirusbeleid tot en met het opschonen van systemen na een aanval, en assessments.
Wiegert van Dijk