De nieuwe strategie van Mercury Interactive is een mes dat aan twee kanten snijdt, zegt Gartner Group. Of de strategie rond ‘business technology optimization’ levert nieuwe omzet op, of het bedrijf strandt als nichespeler.
Begin deze week pakte Mercury Interactive uit met een nieuwe strategie en een reeks nieuwe producten die ervoor moeten zorgen dat it- en zakelijke behoeften eindelijk op één lijn komen. Deze nieuwe aanpak moet ervoor zorgen dat it-afdelingen de huidige uitdagingen het hoofd kunnen bieden. Met name moeten ze in staat gesteld worden meer en betere diensten te leveren voor minder geld.
Volgens Gartner heeft het Israëlisch-Amerikaanse bedrijf een dergelijke nieuwe strategie nodig wil het uitgroeien tot een ‘billion dollar company‘. Analiste Theresa Lanowitz wijst er echter op dat Mercury over te weinig naamsbekendheid beschikt buiten de testafdelingen van de it-departementen. Indien Mercury niet in zijn BTO-opzet slaagt, is voor het bedrijf alleen nog maar een rol als nichespeler in de testmarkt weggelegd. Een markt waar de prijzen binnenkort zullen dalen, vreest Gartner.