Vandaag start Cisco Systems met de tweede fase van de portal voor partnerbedrijven PAL (Partner Access onLine).
Met een online meetinstrument voor onderzoek naar de tevredenheid onder partners wil Cisco een beter zicht krijgen op de thema’s die spelen bij deze bedrijven. Partners kunnen in het onderzoek hun mening geven over hun relatie met Cisco Systems. Daarbij komen de volgende procesgebieden aan bod: overall tevredenheid, pre-sales, technische ondersteuning, wereldwijde diensten, training en ontwikkeling, en instrumenten als de Partner E-learning Connection (PEC) en Leader-led training.
Cisco Systems lanceerde de PAL-tool voor haar partnerbedrijven in mei 2001. De eerste fase van PAL richtte zich op tevredenheid van de klanten van Cisco Systems en partners. Partners hebben via PAL toegang tot onderzoeksmethoden om klanttevredenheid onder eindgebruikers te meten. Dit geeft ze direct inzicht in de gebieden waarin ze zich kunnen verbeteren. Daarnaast is via PAL gegevens over de markt, trends en ontwikkelingen beschikbaar, waarmee Cisco haar partners een basis biedt voor te nemen bedrijfsbeslissingen.
Redactie CRN