De Nederlandse pc-fabrikant Laser heeft eind vorige week uitstel van betaling aangevraagd. Dit meldt Webwereld vandaag.
Volgens directeur Rob Spierenburg draait het bedrijf prima, maar ontbeert het liquide middelen. Om die reden is vorige week surséance aangevraagd en verkregen. De oorzaak ligt in de tegenvallende verkoop van afgelopen zomer, aldus Spierenburg.
Daarnaast is er het feit dat toeleveranciers, waaronder monitor-producent Daewoo, hun leningen aan Laser weer hebben ingetrokken, zegt de directeur. Hierdoor moet Laser zijn bestellingen vooruit betalen, wat het niet kan. Daewoo is inmiddels gestopt met levering aan de Nederlandse pc-producent.
Laser, dat met 45 werknemers een jaaromzet van dertig miljoen euro draait, heeft op zijn beurt de levering aan zijn klanten gestaakt. De huidige investeerders bleken niet bereid meer geld in de onderneming te steken. Spierenburg zegt echter dat er reeds gesprekken lopen over nieuwe financiering. Hij verwacht eind deze week weer gewoon te kunnen leveren.
Spijtig voor het merk Laser weer een Nederlands merk verdwenen. Anderzijds is het natuurlijk een fabel om te denken dat je bedrijf goed gaat als je geen geld hebt om je verplichtingen na te komen.
Als directie zo positief is vraag je je wel af of “doorstart” gepland is om eigen fouten goedkoop op te lossen.
Ben je klaar mee als je nog Laser spullen hebt staan of in de toekomst koopt.
anoniem
Huidige investeerders bleken niet meer bereid te investeren……. Als je even door deze ballon heenprikt en de feiten bekijkt dan heeft dit voor klanten, leveranciers en personeel wel een heel nare bijsmaak.
Iedereen verliest zijn / haar rechten en de grote vraag is wie de “nieuwe investeerder” is. Waarschijnlijk dezelfde personen die nu laten afweten. Lekker goedkoop!
Anoniem1
Spijtig, in enkele weken is dit bedrijf x die op de fles drijgt te gaan. Maar als je geen credit hebt om je leveranciers te betalen, dan ga je toch nadenken wat je al die jaren met het geld gedaan hebt …..
Ik begrijp nu de reden waarom mijn aangekochte Laser laptop bij de Makro binnen enkele weken van special aanbieding naar super aanbieding ging en ineens 100 euro’s goedkoper werd. Een paniek verkoop met extra korting waar de koper uiteindelijk de dupe van werd. De klantenservice van beide bedrijven reageerde met de meededeling: u heeft gewoon pech gehad! Een dergelijk stuntmerk als Laser komt er bij mij in ieder geval niet meer in. Wat zal er met de service gebeuren wanneer Laser failliet gaat. Op de Makro hoef je in ieder geval niet rekeken.
Garantie op Laser producten wordt inderdaad een probleem. Maar wellicht een goed idee om de positieve directeur Spierenburg te bellen.
Als hij doorstart zal hij vast begrijpen dat je Laser klanten niet de dupe kunt laten zijn omdat hij zijn schulden niet kan betalen aan zijn leveranciers.
Door MediaMarkt is mij in juni een Notebook van Laser aangepraat, terwijl ik af kwam op een ander merk. Vanaf het begin geeft het apparaat problemen. Nu heb ik het apparaat ter garantie teruggebracht bij de MediaMarkt, krijg ik van MediaMarkt ineens te horen dat Laser failliet is en dat het wel eens heel moeilijk kan worden om m’n laptop snel terug te krijgen.
Maar ik heb het apparaat toch bij MediaMarkt afgegeven? MediaMarkt is toch verantwoordelijk? Ik heb inmiddels advies gevraagd bij de Consumentenbond, want ik voel me flink bedrogen door MediaMarkt. MediaMarkt heeft mij volgens mij willens en wetens een apparaat verkocht waarmee problemen te verwachten waren.