Ingram Micro is in samenwerking met internetbedrijf The Knowledge Factory een nieuwe marketingservice gestart onder de naam ’Digital Channel Solution’.
Ingram Micro gaat hiermee resellers helpen met hun business en toegang geven tot moderne marketingtechnieken. Deze nieuwe service fungeert als digitaal marketingkanaal en accelereert, met behulp van dynamische websites en elektronische direct marketing, de product- en actie-informatievoorziening van leveranciers via Ingram Micro resellers naar eindgebruikers. Aan de Digital Channel service zijn voor resellers geen kosten verbonden.
Ingram Micro biedt met de Digital Channel Solution zijn resellers de mogelijkheid om altijd relevante productinformatie van de leveranciers, zoals nieuwe producten, acties, programma’s, downloadable brochures etcetera beschikbaar te hebben op hun website. Daarbij neemt Ingram Micro de zorg van het beheer van de marketingcontent volledig uit handen van de reseller. Ingram Micro brengt proactief de verkopers van de resellers op de hoogte van veranderingen op hun website voor optimale verkoopondersteuning.
Tevens omvat de Digital Channel Solution elektronische direct mailsoftware, waarmee resellers hun eigen e-mail adres database kunnen opbouwen.
Redactie CRN