Topcall International AG heeft een goed tweede kwartaal achter de rug waarin een winst van 1,02 miljoen euro (voor belastingen) geboekt werd.
Over dezelfde periode vorig jaar moest de leverancier van communicatieoplossingen nog een verlies van 425 duizend euro (voor belastingen) incasseren. De omzet kwam over het afgelopen kwartaal op 8,05 miljoen euro tegenover 8,16 miljoen een jaar eerder.
Op het gebied van verkoop aan eindgebruikers bereikte Topcall een stijging van 20 procent in vergelijking met vorig jaar. Dit is vooral te danken aan de bijdrage van het Emea-gebied (Europa, Midden-Oosten en Afrika) waar Topcall 25 procent omzetstijging boekte.
In het afgelopen tweede kwartaal kon het bedrijf ook een stijging van 6 procent noteren op het gebied van diensten en onderhoud. De omzetdaling van 67 procent bij consulting schreef Topcall toe aan de verkoop van zijn dochter A-Consult in september 2001.
Cfo Cristoph Stockert is positief over de toekomst: "We verwachten dat we dit financiële jaar een omzetstijging boeken met dubbele cijfers."