HAARLEM – Baan ontwikkelde gezamenlijk met KPMG Consulting, Compaq Nederland en Cisco een telecomoplossing voor breedbandaanbieders.
Deze oplossing in een scala aan ondersteuningsystemen die gebaseerd zijn op gestroomlijnde end-to-end processen.
De alliantie wil telecombedrijven de kans geven zich beter positioneren op drie strategische fronten: Operational Excellence, Customer Intimacy en Product Leadership. De breedbandoplossing die door de hardware-, software- en dienstenleveranciers ontwikkeld werd bestaat onder andere uit volledig geautomatiseerde uitleverprocessen, verhoogde kennis van klanten en producten, toename in geïntegreerde processen binnen de self-serviceketen en het volgen en meten van orders en klachten.
De rol van KPMG Consulting binnen de alliantie bestaat uit het bieden van een passend, bedrijfsgeoriënteerde oplossingarchitectuur, systeemarchitectuur, algemeen programmabeheer en change management. De hoofdgebieden die door Baan ondersteund worden zijn de bedrijfsprocessen – het beheer van klantcontact en interne en externe bronnen. Compaq richt zich op de operationele processen – controleren en monitoren van de netwerkelementen, die door Cisco geleverd worden, inclusief routers met de bijbehorende software.
Redactie CRN