De wereldwijde markt voor content beveiligingssoftware groeit tot 2005 met een jaarlijks gemiddelde van 20 procent naar 4,2 miljard dollar.
Dit blijkt uit prognoses van IDC. De markt voor content beveiligingssoftware groeit mee met de behoefte van bedrijven om meer te doen aan de bescherming van (cruciale) informatie, een betere bescherming van de privacy van werknemers en de bescherming van het zogeheten corporate image, ofwel wat de reputatie van de onderneming in de ogen van de buitenwacht is.
Volgens IDC hanteert op dit moment slechts een kwart van de bedrijven een redelijk functionerend content beveiligingsbeleid. Daarbij gaat het om heldere regels voor het gebruik van e-mail en internet, cursussen en voorlichtingsbijeenkomsten voor de medewerkers en de implementatie van een passend software management product dat een goede content beveiliging garandeert.
Er bestaat volgens de it-researcher de komend jaren dus nog volop ruimte voor groei, zeker bij in bedrijven en instellingen, zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, waar een goede contentbeveiliging van cruciaal belang is voor de bedrijfsvoering.