HAARLEM – TPG Post brengt vanaf september 2002 haar activiteiten op het gebied van data- en documentbeheer samen onder één merk: Cendris.
Volgens eigen zeggen heeft TPG Post in Nederland een toonaangevende positie op het gebied van data- en documentmanagement. Nu worden deze activiteiten nog aangeboden onder elf verschillende merken, zoals Mailprofs, Print&Mail, Datus, Iva, Omnidata, Tesselaar en Directview.
Als belangrijkste redenen voor het introduceren van één merk voor deze activiteiten noemt het bedrijf de ’betere nationale en internationale bekendheid’ en een ’heldere positionering van deze met elkaar verweven activiteiten’. De ambitie van Cendris is organisaties te ondersteunen bij het opbouwen van duurzame klantrelaties en het optimaliseren van interne data- en documentprocessen.
In januari werd in het Verenigd Koninkrijk de naam Cendris al met succes geïntroduceerd. Vanaf september zal via diverse campagnes de naamsverandering van de verschillende Nederlandse bedrijven worden gelanceerd. De huidige merknamen Omnidata, Iva, Tesselaar, Print&Mail, ED&PS, Datus, Datatrans, Andes en Directview gaan onder de naam Cendris verder. Mailprofs en Media Development Services blijven vooralsnog hun naam handhaven, maar zijn wel onderdeel van Cendris.
De totale omzet van de bedrijven die als Cendris verdergaan, bedroeg in 2001 ruim 174 miljoen euro.
Jeroen Bezem