Het Zweedse Icon Medialab, moeder van Lost Boys, heeft in eigen land faillissement aangevraagd voor de drie vestigingen. Voor Nederland heeft dit geen gevolgen.
Lost Boys adviseert ondernemingen over hun internetstrategie en helpt websites te bouwen. Tot grote klanten behoren onder meer Postbank Zakelijk, ING, FNV Bondgenoten en Unilever.
Eind vorig jaar heeft Icon Medialab Lost Boys gekocht. In een reorganisatieplan, nodig om midden dit jaar weer winstgevend te worden, zegt de directie van Icon Medialab geen heil meer te zien in Zweden. Wel blijft het bedrijf actief in Finland en Denemarken, als het om de noordelijke landen gaat. Lost Boys behoort eveneens tot de kerntaken van Icon. De notering aan de beurs in Stockholm blijft bestaan, derhalve ook het administratiekantoor van het bedrijf in deze stad. De overige vestigingen in Zweden (Gothenburg en Malmö) gaan dicht. Ook investeert de onderneming niet meer in Frankrijk.
Destijds bij de overname vermoedden analisten dat het eigenlijk om een omgekeerde overname ging, waarbij het belang van Lost Boys zwaarder telt en het de Nederlanders erom te doen zou zijn geweest een Zweedse beursnotering te krijgen. Het lijkt erop dat zij gelijk krijgen. Temeer daar de beursnotering overeind blijft.
Icon Medialab verloor in het eerste kwartaal van dit jaar ongeveer elf miljoen euro. De omzet daalde met 48 procent tot 224 miljoen euro. Lost Boys had in in die periode een omzet van 5,8 miljoen euro.