De belangenvereniging van abonnees van UPC’s internetservice Chello, heeft klanten opgeroepen de betaling van hun abonnementsgeld op te schorten.
Volgens de belangenvereniging Coax zijn de abonnees van mening dat de dienstverlening de laatste maanden is verslechterd. De klachten variëren van e-mail die zoek raakt, tot nieuwsgroepen die niet werken, zo meldt Het Parool. De wachttijden bij de helpdesk lopen op tot een half uur of langer, aldus Coax, terwijl bij de afdeling waar nieuwe abonnees zich melden, de telefoon direct wordt opgenomen. Verder zouden brieven met klachten ‘opvallend vaak’ verdwijnen.
Een woordvoerder van Chello bevestigt in Het Parool dat er problemen zijn geweest met e-mail en nieuwsgroepen. "We hebben vooral in Amsterdam moeilijkheden gehad met de mailserver van het oude A2000 (het vroegere kabelbedrijf). Die zijn nu opgelost door nieuwe apparatuur te plaatsen. In Rotterdam is eveneens apparatuur vervangen." Chello ontkent dat er problemen zijn met de snelheid van de kabel, maar bevestigt wel dat er aanloopproblemen zijn geweest het nieuwe systeem dat de rekeningen verstuurt. Daardoor kregen abonnees soms dubbele rekeningen in de bus.
Woordvoerder van Coax, Peter de Jong, zegt te vermoeden dat het aantal storingen toeneemt door slechter onderhoud, dat een gevolg is van de scherpe bezuinigingen die UPC, het moederbedrijf van Chello, heeft opgelegd.
ik heb chello gehad,maar sinds december heb ik mx stream/planet internet.
met mx stream is het een wereld van verschil……..en daar bedoel ik niet alleen internet maar ook de
service die mx stream/planet aanbied.
ik wist niet wat ik zag,de constante snelhied die mx steam heeft vergeleken met chello.
als je de helpservice van chello belt ben je altijd een half uur verder!
nee voor mij nooit meer chello,dan maar iets meer betalen.
Mijn eerste ervaring met Chello was goed in de periode dat Quiknet werd overgenomen door Chello (
/- nov.2001).Maar al gauw bleek dat het niet veel anders was dan Quiknet en zelfs momenten had die slechter was dan Quiknet.In de maand Dec.2001 in de week dat onze goedheiligman in het land is, heb ik 10 dagen niet het net op gekund.Hier over heb ik gereageerd per brief en krijg daarop netjes een brief dat ze met mij contact zouden opnemen binnen 3 weken…nou ze moeten nog contact opnemen met me !.Dit laatse en natuurlijk storingen de laatste tijd hebben mij aangezet het Abbo op te zeggen.Nu ga ik over op Mxstream van KPN ..^^..
Arie en Alex, jullie hebben volkomen gelijk, ik verlang nog wel eens terug naar Sonera/Slownera, de downloadsnelheid mag dan lager zijn, er was altijd sprake van een verbinding. Sinds ik chello heb, is het soms onmogelijk te internetten tussen 19.00 en 22.00 uur.
Alex, een verstandig besluit. als ik de kans krijg verander ik ook.
Ik ben het volkomen met jullie eens de internetsnelheid is de laatste tijd behoorlijik afgenomen (en ik maar denken dat het aan mijn comp. lag).
De service is ook zwaar kl**te wat je niet snel van zo’n bedrijf zou verwachten maar dit maakt het wel logisch dat ze verlies draaien!!!
De verkoper die aan de deur komt belooft een hoop maar maakt niets waar!!!
Tja, ook ik ben sinds ca. 3/4 jaar overgstapt van c-HELL-o naar Mxstream i.c.m. ISP XS4ALL. Zijn er ook nog goede berichten over UPC? Vooralsnog niet, echter één klein licht puntje, ergens die organisatie zitten er mensen met hele goede bedoelingen en visie. Er wordt zelfs in kleine mate gedacht aan de kwaliteit v.d. IT Dienstverlening voor de in- en externe afnemers ervan en trachten grip te krijgen op hun infrastructuur. Helaas is dit maar een kleine groep en lopen deze tegen bureaucratie muren op (waar niet??).
Het probleem ligt in het feit dat eventuele goede initiatieven tijd en investeringen voor implementatie behoeven en dat heeft UPC/ Chello niet! Ze hebben veel te lang mibruik gemaakt van hun monopolie positie, zoveel mogelijk klanten aangetrokken, zonder daar ook maar iets aan capaciteit, beschikbaarheid, kostenbeheersing, klantgerichtheid etc. etc. van hun diensten te doen, laat staan de JUISTE(!) benodigde investeringen.
Als klant van c-HELL-o ben ik ook gefrusteerd geraakt door uitvallende mail servers, slechte verbindingen met het internet, de verschrikkelijk lange wachttijden op de Helpdesk en het ontberen van klantgerichtheid, en ga zo maar door.
In de 3/4 jaar dat ik Mxstream heb zijn er wel geteld drie incidenten geweest bij KPN en hebben de Helpdesks van zowel KPN als XS4all mij prima behandeld. Het kan dus wel!
Food for thought…….
Dienst: moment produceren = moment consumeren = grip hebben (taak leverancier) op ALLE elementen die de dienst vorm geven t.b.v. (het recht van betalende) klanten
Graag wil ik ook even reageren wat chello betreft.Ik ben in oktober 2001 in zee gegaan met UPC.
Reglmatig loop ik tegen problemen aan betreffende de service-telefoon,wanneer je belt wordt je zomaar een half uur in de wacht gezet en dat voor 10 euro cent per minuut.Ook loopt mijn pc regelmatig vast als ik op het internet zit of alles gaat heel traag.In de periode dat ik internet aan vroeg,was er een aanbieding dat de aansluiting 100 gulden goedkoper was.Ik dacht dat het vastlopen aan mijn pc lag,dus haalde er een pc-deskundige bij.Wat schetste mijn verbazing,de monteur had een netwerkkaart van 10bits geinstaleerd, dus een van een paar jaar oud, vandaar die aanbieding misschien.Ook was er tot vorige week niet eenmaal het maandbedrag afgeschreven,na vele malen moeizaam telefonisch contact en twee maal een e-mail gestuurd te hebben,die overigens nooit beantwoord zijn, is er dan eindelijk eenmaal afgeschreven.Ik denk er ook hard over om over te stappen naar een ander bedrijf als deze gang van zaken niet verbeterd.
Ik heb nu dik drie maanden Chello en nog nooit echt problemen gehad. Alleen één keer de modem moeten resetten. Misschien ben ik wel zo tevreden omdat ik nooit die helpdesk bel 🙂 Echt een hele vooruitgang t.o.v dat 56k modempje en die hele inbel acties.