Yahoo heeft zijn nettoverlies over het vierde kwartaal weten te beperken tot 8,7 miljoen dollar.
De leverancier van internetcontent en -services boekte over dezelfde periode vorig jaar nog een verlies van 97,8 miljoen dollar. Yahoo boekte wel een aanzienlijk lagere omzet. Deze daalde met 39 procent naar 188,9 miljoen dollar vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, met name als gevolg van de aanhoudend zwakke online advertentiemarkt.
Het verbeterde nettoresultaat heeft Yahoo dan ook met name te danken aan een betere kostenbeheersing – over het afgelopen jaar werd het personeelsbestand met 12 procent ingekrompen – en een grotere fixatie op omzetgenererende activiteiten, zoals de ontwikkeling van zakelijke internetportalen.
Toch blijft Yahoo voor belangrijk deel – 80- procent – afhankelijk van de inkomsten uit advertenties. Voor dit jaar is Yahoo aanzienlijk optimistischer dan het eind 2001 had voorspeld. Het omzetdoel is nu vastgesteld op tussen de 750 en 800 miljoen dollar, terwijl dat eerder nog tussen de 725 en 785 miljoen dollar was.