KPN Telecom wil de klanten tegemoet komen die minder dan een jaar een adsl-abonnement hebben en er nu met de komende prijsverhoging vanaf willen.
Vorige week kondigde het telecombedrijf aan dat per 1 februari het adsl-tarief wordt verhoogd. Dat leidde tot een stroom van protesten van de klanten, de Consumentenbond en de Opta. Vanwege die protesten heeft KPN besloten om een deel van de klanten tegemoet te komen, maar de Consumentenbond noemt de voorgestelde regeling ‘slapjes’. Zij vindt dat alle bestaande klanten gevrijwaard moeten blijven van een tariefsverhoging.
Overigens kondigt KPN Telecom tegelijk aan dat de upload-snelheid bij een Mxstream Basic-abonnement per 1 mei zal worden verhoogd naar 128 Kbit per seconde. Nu is die nog 64 Kbit per seconde.
Tsja, zoiets was op zich wel te verwachten. Jammer dat het zo moet lopen en leuk dat de upload nu omhoog gaat, het zou leuker zijn geweest als de download een normale ADSL snelheid zou hebben gekregen (minimaal: 2048/512).
Ik had de keuze tussen Chello en Mxstream. Dan maar Mxstream, want chello was bij in de buurt al niet vooruit te branden, laat staan als ik het dan ook nog eens zou nemen. Een paar kleine installatieproblemen later was ik online (augustus 2001), sindsdien werkt het prima en heb ik nooit problemen gehad. Altijd stabiel minimaal 50KB download snelheid (afhankelijk van de server aan de andere kant). Niet SUPERsnel, maar wel altijd online en beter dan mijn 56k6 modempie.
Zodra XS4ALL echter het alternatief aanbiedt, ben ik weg bij KPN. Da’s duidelijk.
Wees blij dat we nog iets hebben hier in nederland, in andere landen hebben ze het niet of is het duurder..
dus niet zo zeuren over die paar eurotjes, ga maar minder auto rijden op zondag, dan heb je je geld al terug en kan ik tenminste doorrijden..
alvast bedankt
Ik sluit me aan bij Michel M. iedereen zeurt maar over de prijzen echt typisch.. Als de benzineprijs omhoog gaat, dan gaat ook niet iedereen minder rijden!!!!
Dus get a life met je digitale achterstand!!!!
Autorijden kun je nooit vergelijken met internetten via ADSL, ok?!
Alle prijzen in Nederland zijn te hoog, ten opzichte van andere landen .
Maar de mensen worden gewoon dom gehouden, terwijl de vette bazen zich volladen met ons geld.
Het enige wat zou helpen is meer concurrentie,eigenlijk zou iedereen kabel moeten hebben,en het zou in verhouding net zoveel mogen kosten als het drinkwater.
Ben ik van Wanadoo-kabel (die hadden een max van 256/64) naar adsl gegaan levert Wanadoo een kabel abonnement voor fl 99.17 met max down van 512 en up van 128, maar of je het haalt is natuurlijk een andere zaak.
over het algemeen is een hogere upstream wel een garantie dat het downloaden sneller gaat want jou computer vertelt steeds aan de computer waarvan je download en hoe ver je bent.
De PTT zou eens op moeten houden met het promoten van diensten die ze niet eens overal kunnen bieden.
ADSL zou voor mij, zelfs met de soms te lage snelheid waar ik veel over lees al supersnel zijn.
Met een ISDN lijn van 64K zijn snelheden boven de 7.6 KByte/Sec vaak niet eens te halen, op 128K internetten heeft geen zin i.v.m. dubbele tikken en dubbel starttarief.
Kabel is waar ik woon helaas net als ADSL niet mogelijk. (lees niet rendabel)
Wanneer gaat de PTT juist die gemeenten die vrijwel altijd naast de pot piesen nu eens een alternatief
bieden in de vorm van een vast bedrag om te internetten maar dan zonder die telefoontikken.
Wie wil er nou niet 24 uur online ‘kunnen’ zijn, ik wel in ieder geval.
Met hetnet heeft KPN ook al de mensen genaaid die nog geen adsl of kabel hebben, geen voordeelnummer en 8,- per maand, dat is mooi 20% duurder voor de meesten.
Het zijn zakkenvullers, zakkenvullers.
Even een kleine reactie.
Ik heb zelf internet via @Home en dit bevalt mij uitstekend, downloads gaan altijd supersnel, ligt natuurlijk ook aan de server aan de andere kant. Onlangs is ook @Home met ongeveer �4,50 verhoogd, en dat pas na drie jaar lidmaatschap. Ook heb ik telefoon via de kabel en dit scheelt ook mij de helft van het geld per twee maanden, ook is het mij opgevallen dat wij nooit geen 0900 nummers meer op het factuur hebben staan, dit was bij KPN wel het geval terwijl wij die dus nooit bellen, heel apart hoor.
Verder wou ik nog even kwijt dat mensen met adsl geen 23% meer gaan betalen maar 46% aangezien xs4all zijn prijzen niet verhoogd, dat betekent dus dat dat geeltje rechtstreeks naar kpn gaat.
Het is jammer dat KPN dit beleid voert maar het is nog veel erger voor Planet en andere providers die krijgen de toorn over zich heen. Het bedrijf doet gewoon aan zelfdestructie. Ik denk dat ze eens bij Philips moeten kijken die een lading van die managers op straat heeft gegooid dat bespaart een hoop, maar ja de directie zijn ook een stelletje aasgieren en plukken het kaal tot op het bot (goude handdrukken en optieregelingen).
Tja en dan nog die Duitse gebakkenlucht. Wie moet dat betalen ,daar ken ik een liedje op. Nee jammer dat er zo wordt omgegaan met nieuwe technieken en de vooruitgang.
Bij de concurentie, ik heb al geinformeerd, schieten de wachttijden met weken omhoog. Eigenlijk toch eeuwig zonde dat zo’n bedrijf dit laat schieten, dan is er toch echt iets mis bij Kpn. Maar ik denk als ik van die massa-ontslagen bij Kpn hoor – en dat zijn hoofdzakelijk technici en geen managers – dat het ten dode is opgeschreven helaas!
Ik geloof ook dat eigelijk wij met ze allen de dupe worden van het gegraai en gepluk bij Kpn,
maar ook het internet dat aan een tweede jeugd begonnen is, plus alles wat er aan vast hangt.
Zonde! het kon zo mooi wezen.