KPN Telecom wil de klanten tegemoet komen die minder dan een jaar een adsl-abonnement hebben en er nu met de komende prijsverhoging vanaf willen.
Vorige week kondigde het telecombedrijf aan dat per 1 februari het adsl-tarief wordt verhoogd. Dat leidde tot een stroom van protesten van de klanten, de Consumentenbond en de Opta. Vanwege die protesten heeft KPN besloten om een deel van de klanten tegemoet te komen, maar de Consumentenbond noemt de voorgestelde regeling ‘slapjes’. Zij vindt dat alle bestaande klanten gevrijwaard moeten blijven van een tariefsverhoging.
Overigens kondigt KPN Telecom tegelijk aan dat de upload-snelheid bij een Mxstream Basic-abonnement per 1 mei zal worden verhoogd naar 128 Kbit per seconde. Nu is die nog 64 Kbit per seconde.
Ik voel me gepakt door KPN. Dit bedrijf lokt je binnen om je vervolgens een poot uit te trekken. Niet alleen met adsl nu, maar ook met de voice-mail en de prepay kaarten die na een half jaar hun geldigheid verliezen en daarmee hun tegoed waarvoor je dus wel betaald hebt. Wat een onbeschaamde boodschap aan de consument: Ga maar meer bellen dan je nodig vindt anders verlies je je centjes!
Waarom mag je als klant niet beoordelen of je de winstmarges redelijk vindt?. KPN zegt dat de kosten hoog uitvallen t.o.v. de inkomsten door “hoge investeringen” maar geeft geen inzage in de cijfers. Het gekke is dat ik de KPN als echte monopolist een veel sympathieker bedrijf vond. Sinds KPNde grote wereld is ingetrokken maakt men klant noch aandeelhouder meer blij.
Dat is toch jammer als de concurrentie serieus wordt, dan is veel krediet verspeeld KPN!
Mijn reactie op dit bericht?
Persoonlijk vind in KPN één van de grote oplichters in deze maatschappij.
We kennen allemaal nog wel de introductie van de ” gratis voicemail” dienst..
Toen veel van ons er eindelijk vertrouwd in raakten en er massaal gebruik van gingen maken
besloot KPN opeens dat het niet meer gratis kon blijven..
Nu flikken ze het weer ” voor een vast bedrag per maand” eindeloos internetten, en nog snel ook!
alhoewel ik de snelheid ook al tegen vond vallen, gaan ze nu de maandelijkse kosten ook verhogen.
Dit vind ik echt onacceptabel, ze denken maar alles te kunnen beslissen.. eerst klanten trekken en daarna maar de prijzen omhoog gooien. BULLSHIT!
Als ze zogenaamd zo weinig geld hebben, laat ze maar op hun pleepapier besparen, in plaats van op de diensten die ze haar klanten belooft.
En als ze al vaker onderuit zijn gegaan door een foute inschatting van hun budget, moeten ze vooral bekendmaken dat weer eens zover is..
Als ze beter bezig waren geweest hadden ze het kostenplaatje vantevoren al kunnen inschatten, en niet als er al weet ik veel hoeveel gebruikers aan zijn gemeld, en de hoge aansluitkosten hebben betaald…
Wederom Onze Dank KPN 😛
Eindelijk dachten wij, na het gerommel en gerotzooi van onze plaatselijke kabelmaatschappij te hebben
ervaren, nu te maken te hebben met een degelijke, betrouwbare organisatie. Niks blijkt minder
waar, na amper 4 maanden na de overstap naar KPN moeten we een prijsverhoging van 23 procent slikken. Advies voor de concurentie : Geef de consument waar voor zijn geld en beloof geen
dingen die je niet waar kan maken op dat moment , ga niet plotsklaps ingrijpende veranderingen
aanbrengen in je voorwaarden/tarieven maar wees consistent. Dan kweek je goodwill , dan komt
de konsument naar u en hebben de rommelaars het nakijken.
Wat een gezeur allemaal over de KPN. ben eens trots op ons eigen nu nog zelfstandig telecom bedrijf, we willen allemaal weer voor een duppie op de eerste rang zitten en wel met de hoogst mogelijke kwaliteit. Als je nu in actie komt dan betaal je het eerste jaar inderdaad minder aan je ADSL aansluiting. met als gevolg dat KPN of over de kop gaat of overgenomen wordt. WAT DENKEN JULLIE DAT ER DAN GAAT GEBEUREN!!!!! Juist ja dan hoef je die kwaliteit die je gewent bent echt niet te verwachten. voor een tarief van 100 euro ipv 100 oude guldens. Een ander alternatief is weer gewoon met rooksignalen gaan werken.
Kies je weloverwogen een jaar geleden voor ADSL omdat je niks met het gedrocht UPC te maken wilt hebben. Van de regen in de drup blijkt nu.
En om dan een hogere uploadsnelheid aan te bieden, daar heb ik niet zo veel aan. Geef dan maar hogere downloadsnelheid.
Wat kan een mens toch vaak genaaid worden.
Robbie, Dat ligt waarschijnlijk niet aan de KPN maar dat kan bijv. aan de provider van de internet site waar je van wil downloaden, of aan de bandbreedte van andere schakels in je verbinding.
Beste Marcel, Jij weet natuurlijk donders goed dat het niet gaat over het al dan niet zelfstandig zijn van KPN. Voor de goede orde leg ik je in het kort nog even uit wat er aan de hand is. KPN heeft vorig jaar heel veel ADSL-klanten gekregen door de reclamecampagne die zij hebben gevoerd. Dat, nu er een zeer groot klanten zijn geworven, de tarieven met een belachelijk percentage werden verhoogd heeft niemand verwacht. Sterker nog als ik van te voren had geweten dat mij deze tariefsverhoging boven het hoofd hing had ik dit meegenomen in de keuze van snel internet. Kortom, wij als klant van KPN hoeven niet op te draaien voor een vorm van mismanagement bij KPN.
Ik heb geen deal getroffen met KPN, ik heb niets aan uploadsnelheid. Waar mij omgaat is download snelheid
dus downstream basic moet worden 1024/256 en advance moet worden 2048/512 dat is een goede deal
kom op mensen laat je niet voor gek houden met upload van 64 naar 128 daar hebben wij niets aan
KPN naait ons als monopolist weer een oor aan. De voicemail en asdl zijn nu steeds genoemd. Laten we hopen dat het pilotproject van xs4all een succes wordt. Die gaat nu asdl via een concurrent bekijken.
XS4all blijft voorop lopen bij dit soort zaken en ik hoop dat ze uiteindelijk een beter alternatief kunnen bieden als wat KPN nu doet. Dit soort prijsstijgingen kan niemand voorzien en ik vind dat ze in ieder geval de mensen die korter dan een jaar een contract hebben moeten ontzien. Wij kunnen normaal gesproken ook niet zomaar binnen een jaar opzeggen, laten ze nu ook niet zomaar binnen een jaar de prijs verhogen.
Het zijn gewoon OPLICHTERS
Naar de haaien met KPN, laat ze maar lekker worden overgenomen. Ze naaien je toch altijd een oor aan, is het niet met voicemail dan wel met adsl. Gelukkig heb ik kabel. Nergens last van