Yahoo gaat op maat gesneden websites leveren voor de zestien miljoen klanten van de Amerikaanse medisch verzekeraar Cigna.
Het is tot dusverre de omvangrijkste samenwerkingsdeal voor Yahoo op het terrein van het ontwikkelen van zakelijke portalen. Met de overeenkomst is een bedrag van enkele miljoenen dollars gemoeid, maar over de exacte omvang van de deal zijn door beide bedrijven geen mededelingen gedaan.
Internetbedrijf Yahoo zet de laatste tijd steeds meer in op het binnenhalen van klanten voor zijn zakelijke tak. Daarbij ligt de nadruk op het leveren van content en services aan bedrijven die op maat gesneden internetsites voor hun klanten en medewerkers willen leveren. Met de zakelijke activiteiten hoopt Yahoo steeds minder afhankelijk te worden van de kwakkelende online advertentie-inkomsten.
In het geval van Cigna gaat Yahoo samen met de verzekeraar websites opzetten, waarbij klanten onder meer hun eigen pensioenplannen kunnen traceren, hun medische staat kunnen controleren en online medicijnen kunnen bestellen. Cigna streeft met de samenwerking met Yahoo een betere en interactieve relatie met zijn klanten na. De nieuwe internetsites van Cigna gaan medio dit jaar in de lucht.