ConsumerDesk heeft 2,9 miljoen euro opgehaald bij Innotech en DVC Deutsche Venture Capital, investeringstakken van Siemens en Deutsche Bank.
Ook verandert ConsumerDesk, een consumenteninformatiesite op het gebied van elektronica, zijn naam in Cedron. Ceo Rene Jepma zegt erg blij te zijn met de twee nieuwe investeerders, vooral omdat die uit de voor het bedrijf belangrijke Duitse markt komen. "Bovendien zijn we trots nieuwe investeerders aan te trekken in een tijd waarin vele groeiende bedrijven het moeilijk hebben".
Hoewel het bedrijf Cedron gaat heten, blijft de naam ConsumerDesk vanwege de opgebouwde naamsbekendheid bestaan. Het bedrijf wil nu verder de markt op met het Cedron Product Data Centre, dat volgens het bedrijf speciaal is ingericht op de specifieke eisen voor diverse product-specificaties, diverse talen, diverse landen en publicatie via diverse kanalen. Cedron heeft momenteel klanten in twaalf Europese landen.
De huidige investeringsronde volgt op een eerdere ronde, gesloten in april vorig jaar, met NeSBIC CTe fund als lead investor. De eerste investering staat op naam van een aantal Nederlandse privé-investeerders. Cedron maakt volgens Jepma winst, al werd de hoogte daarvan niet bekendgemaakt.