Amerika’s grootste mediaconcern, AOL Time Warner, heeft over het afgelopen kwartaal een nettoverlies geleden van 996 miljoen dollar. In hetzelfde kwartaal vorig jaar maakte het bedrijf een verlies van 902 miljoen dollar.
Het resultaat is lager dan de analisten hadden verwacht. Tegelijkertijd steeg de omzet met 6 procent naar 9,3 miljard dollar, vergeleken met een omzet van 8,8 miljard dollar over dezelfde periode vorig jaar. De hogere omzet heeft AOL Time Warmer met name te danken aan de toename van het aantal abonnees, waarvan de opbrengst met 13 procent toenam naar 4,2 miljard dollar. Ook de omzet uit content en overige opbrengsten nam toe, met 6 procent naar 3,2 miljard. De omzet uit advertenties daarentegen daalde met 5 procent naar 1,9 miljard dollar.
Niet voor niks wees de top van AOL Time Warner tijdens de presentatie van de cijfers op het toenemende belang van abonnee-opbrengsten in de totale omzet van AOL Time Warner. ‘De opbrengsten uit abonnee-inkomsten zorgt voor een stabiele basis in onze financiële prestaties.’ In totaal nam het aantal abonnees in het derde kwartaal toe met 18,2 miljoen naar 137 miljoen wereldwijd.