De luchthaven Schiphol heeft gekozen voor Blue Martini als leverancier voor de software voor de ontwikkeling van een Virtual Airport City (VAC) op het web.
Met dit virtuele centrum wil Schiphol de dienstverlening aan reizigers en bezoekers uitbreiden en de bedrijven op de luchthaven nieuwe omzetmogelijkheden bieden. De VAC wordt een ontmoetings- en handelsplaats voor alle bedrijven op Schiphol, waar 24 uur per dag reis-, winkel- en vervoerstransacties mogelijk zijn.
Schiphol Group maakt gebruik van de extended customer relationship management-applicatiesuite (eCRM) van Blue Martini voor het accepteren en verwerken van transacties, het uitbreiden van de kennis over klanten en het leveren van toegevoegde waarde aan bezoekers en bedrijven op Schiphol. Zo kunnen producten van See Buy Fly-winkels on line aangeschaft worden in de VAC. Met de Blue Martini Software-applicaties worden aankopen bij See Buy Fly on line verwerkt en de individuele interesses en voorkeuren van klanten
"Door een Virtual Airport City te creëren, helpen we bedrijven op Schiphol succesvoller te zijn en bieden we iedereen extra toegevoegde waarde: van aandeelhouders, reizigers
en bezoekers tot de bedrijven op de luchthaven", zegt Ivo Brautigam, manager eBusiness van Schiphol Group.
Op termijn kunnen reizigers en bezoekers van Schiphol via VAC informatie vinden over entertainment en infotainment in Nederland, alsook andere specifieke diensten van de luchthaven, die on line gekocht kunnen worden. Verder zal Blue Martini extra communicatiemogelijkheden realiseren via het wireless application protocol (WAP), e-mail en tekstberichten.