KPN verkoopt haar CRM-activiteiten voor 180 miljoen euro en brengt deze onder in SNT.
Daartoe hebben beide bedrijven een intentie-verklaring afgelegd. De handtekeningen worden waarschijnlijk in september gezet.
Met de aankoop van een meerderheidsbelang in het Franse contactcenter-bedrijf van Atos Origin wordt SNT marktleider in de Europese CRM-branche qua omzet, aantal medewerkers, aantal vestigingen en uitgangspositie voor verder groei in Europa. Het nieuwe bedrijf telt ongeveer 15 duizend medewerkers, met circa 7.500 werkplekken in meer dan 56 vestigingen in acht landen.
Volgens onderzoeksbureau’s breidt de Europese markt voor Customer Relationship Management zich momenteel sterk uit met een geschatte gezamenlijke groei van 20 tot 25 procent tot eind 2005. Met name bij grote internationale klanten heerst een sterke tendens om één CRM aanbieder te selecteren die de gehele Europese markt kan bedienen. Tobias Walraven, ceo van SNT: "Vandaag hebben we een enorme stap gezet in onze aangekondigde strategie om de Europese aanbieder te worden van internationale klanten. Met de overname van de CRM-activiteiten van KPN breidt SNT haar activiteiten in de grote markt voor uitbestede,inhouse customer contact center-activiteiten belangrijk uit. Met voet aan de grond in acht Europese landen en een uitgebreid CRM-portfolio heeft SNT een sterke leidende positie in de Europese markt veroverd."