ICL en DMR Consulting gaan opereren onder de gemeenschappelijke merknaam Fujitsu. Hierdoor hoopt het moederbedrijf haar merknaam verder te versterken.
Het bedrijf staat met 16,3 miljard dollar inkomsten uit services en softwareverkopen in de wereldwijde top 3 en is actief in meer dan vijftig landen. Door haar dochterbedrijven onder een gemeenschappelijke merknaam onder te brengen, hoopt Fujitsu haar positie verder uit te breiden en te versterken.
"Met een gemeenschappelijk merk en een gezamenlijke focus kunnen we wereldwijd consistent naar buiten treden en de klant op lokaal niveau in de toekomst nog beter van dienst zijn", zegt Naoyuki Akikusa, president en ceo van Fujitsu Limited.
De planning is dat de naamswijzigingen volledig worden afgerond voor 31 maart 2002, het einde van het huidige boekjaar.
"ICL is blij met het besluit om te migreren naar het merk Fujitsu en verwelkomt de uitdaging om een nog integralere rol te spelen in de langetermijnstrategie van het bedrijf op het gebied van it-services", aldus Richard Christou, chief executive van ICL. "Dat betekent dat onze klanten toegang krijgen tot een breder pakket van geïntegreerde it-services."
Ook Michael Poehner, president en ceo van DMR Consulting is tevreden met het initiatief. "Klanten profiteren doordat wij onze kennis nog beter kunnen delen. En de expansie van onze activiteiten maakt de weg voor ons vrij om stevig te groeien."