De twee grootste leveranciers van service management-software gaan samen. Peregrine Systems koopt voor 1,08 miljard dollar zijn concurrent Remedy Corporation.
Met de aankoop van Remedy breidt Peregrine zijn markt uit met het middensegment. Peregrine verkoopt zijn standaard pakketsoftware voornamelijk op de grootzakelijke markt, terwijl Remedy juist in het middensegment actief is. Door deze acquisitie voegt Peregrine ongeveer 5500 klanten toe aan de bestaande 46 duizend. Dat laatste getal is overigens inclusief 40 duizend klanten die Peregrine vorig jaar met de acquisitie van Harbinger aan zijn bestand heeft toegevoegd.
Opvallend aan deze acquisitie is dat Peregrine zich hiermee op de crm-markt begeeft, een terrein waar het voorheen, in tegenstelling tot Remedy, niet actief was. De huidige productlijnen blijven volgens Michel Ham, marketing directeur Noord Europa van Peregrine Systems, gewoon bestaan. Hiermee krijgt de productstrategie van Peregrine twee sporen. De oorspronkelijk eigen producten die het verkoopt zijn standaard software-pakketten, terwijl de van Remedy gekochte producten juist bestaan uit maatwerk voor middelgrote ondernemingen.
Meer over deze acquisitie leest u in het komende nummer van Computable (15 juni).