Softwareconcern Microsoft is in Nederland een grootschalige campagne gestart voor het promoten van zijn e-commerce systemen voor de zakelijke markt.
Volgens Erwin Visser, marketing manager enterprise partnergroep van Microsoft, is de campagne vooral bedoeld om de .NET internetservers – "de volgende stap voor webservices en e-commerce oplossingen" – onder de aandacht te brengen van dedecision makers in met name het grotere bedrijfsleven. Microsoft wil zich hier met het reclame-offensief niet alleen een beter imago, maar ook een nadrukkelijker marktaandeel verschaffen.
Visser kan niet zeggen hoeveel geld er met de campagne gemoeid is, maar hij spreekt wel van de grootste campagne die er dit jaar loopt. Het geld wordt met name besteed aan advertenties in businessbladen, billboards en het sponseren van de zogeheten E-Business Directory, een gezamenlijk initiatief van Emerce en Mediator. Nederlandse internetbedrijven krijgen via de directory-webpagina de gelegenheid zich te presenteren, om zodoende een koppeling tussen vraag en aanbod tot stand te brengen. Tenslotte organiseert Microsoft een roadshow om ontwikkelaars van zijn e-commerce producten te informeren en te trainen.