Networkplaza, de marktplaats voor het online bestellen van netwerkapparatuur, heeft een redelijk goede financiële start gemaakt.
In de eerste 5 maanden heeft de organisatie een omzet geboekt van 22 miljoen gulden en hebben meer dan 100 klanten hun eerste online bestellingen geplaatst. Het bedrijf, dat zich voornamelijk richt op grootzakelijke eindgebruikers en Internet Service Providers, was reeds na drie maanden winstgevend en is daarmee een positieve uitschieter tussen de internetbedrijven.
Esther Honselaar, oprichter van Networkplaza, is tevreden. "We zijn inmiddels uit de aanloopkosten en maken winst. Ik verwacht dat we eind 2001 een totale omzet van 60 miljoen in de boeken kunnen schrijven."
NetworkPlaza wil de omzet verder uitbouwen met de uitvoering van een ambitieuze Europese groeistrategie. "De totale Europese markt voor netwerkproducten bedraagt circa 30 miljard gulden. Als wij hierin 1 procent marktaandeel krijgen, zijn wij tevreden."
Het bedrijf wil zich eerst richten op de Benelux en Groot-Brittannië, daarna volgen de Scandinavische landen. Vervolgens komen Duitsland en Frankrijk aan bod. Voor de Europese expansie treedt Jean Pierre Verhoeven, voormalig vice president bij Cisco Northern Europe, op als adviseur. Van 1993 tot 2001 werkte Verhoeven bij Cisco Systems. In zijn laatste functie bij Cisco was hij verantwoordelijk voor de regio Noord-Europa (Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, de Baltische Staten en Nederland).