Bestellen via de site van groothandel Makro en thuis of het bedrijfsadres laten bezorgen, loopt beter dan het bedrijf had voorzien.
Binnen 6 maanden na de start breidt Makro-Online haar bezorggebied uit met de regio Groot Amsterdam. Aanvankelijk wilde de onderneming in het eerste jaar alleen maar actief zijn in de regio’s Zuid-Holland en Utrecht.
Sinds de start is de omzet maandelijks verdubbeld. Twee op de drie klanten bestelden voor het eerst op internet bij Makro-Online. Twintig procent van de sitebezoekers meldt zich aan als klant. Dertig procent van het totaal aantal klanten heeft een of meerdere herhalingsbestellingen geplaatst.
Door de uitbreiding van het afzetgebied kan Makro-Online actief bezorgen bij 48% van de bedrijven en organisaties in Nederland. De klant bepaalt zelf het tijdstip van bezorging, in blokken van 2 uur, op een adres naar keuze. De prijzen van de artikelen zijn hetzelfde als die in de winkel. Wel vraagt Makro-Online een gering bedrag voor de bezorgkosten.