Autonomy, softwarefabrikant voor het automatiseren van digitale informatie, is een strategische samenwerking met IBM Global Services aangegaan.
Hiermee krijgen Big Blue’s consultants het recht om de de gehele productlijn van Autonomy te verkopen en te implementeren.
Big Blue verkocht de software al in het zogenaamde Corporate Portal Offering (CPO), wat klanten in staat stelt om een eigen portal te creëren. De overeenkomst geeft IBM het recht om naast de portals de producten ook actief te verkopen en te adviseren.
Autonomy, een Engels-Amerikaans bedrijf dat ook in Nederland vertegenwoordigd is, maakt software door met een wiskundige benadering de digitale infrastructuur geheel te automatiseren. In Nederland is op dit moment alleen een sales afdeling gevestigd en gaat de meeste verkoop direct. Binnenkort komt hier echter verandering in, volgens Simon Fletcher van Autonomy UK. Hij geeft aan dat er binnenkort in ons kikkerlandje partnerschappen bekend worden gemaakt. Dit is in lijn met de huidige verkoopstrategie van Autonomy. Wereldwijd hebben zij een uitgebreid partner-netwerk waarin var’s, maar ook oem-overeenkomsten te vinden zijn.
IBM volgt hiermee andere toonaangevende partners van Autonomy op. Admiral, Compaq, Hansol, Intel, Leadingside, KPMG, Logical, NTT software, Oracle, Pricewaterhousecoopers, SEMA group, Sybase, Sun Microsystems en Ricoh sloten al eerder strategische overeenkomsten met het bedrijf.