Het eerste Nederlandse online kantoor, Annapa.com, heeft haar site ingrijpend vernieuwd en uitgebreid met nieuwe functionaliteit.
Gebruikers kunnen nu onder meer gebruik maken van Unified Messaging (UM) en van een groepsagenda met een filtersysteem.
Verder introduceert Annapa.com nu ook mogelijkheden voorprivate labeling. Daarbij kunnen bedrijven, exploitanten van portals, Internet Service Providers (ISP’s) en andere organisaties gebruik maken van de intranet- en extranetfunctionaliteit van Annapa.com onder de eigen naam of op basis vanco-branding.
Volgens Gerdo Schepel, initiatiefnemer van Annapa.com, heeft het virtuele kantoor in nog geen zes maanden tijd ruim 35.000 online-kantoren weten te registreren. "Die belangstelling is een belangrijke stimulans voor de verdere ontwikkeling van de site. In de afgelopen zes maanden konden gebruikers profiteren van tal van basisfunctionaliteiten waaronder email, projectbeheer en agendabeheer. We hebben in die periode verder gewerkt aan het uitbreiden van de functionaliteit, de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de site", aldus Schepel.
De nieuwe Annapa.com onderscheidt zich onder meer door het beveiligingsniveau door middel van het Sun/UNIX-platform en het SSL-protocol (Secure Socket Layer). Nieuw is ook de mogelijkheid waarbij verschillende gebruikers van een kantoor deel kunnen uitmaken van één of verschillende groepen, bijvoorbeeld Verkoop, Administratie of Wagenparkbeheer. Het aantal groepen is daarbij onbeperkt. Organisaties kunnen zo een efficiënt intranet of extranet opzetten, dat via het Internet toegankelijk is.