KPN zag de omzet over 2000 een kwart stijgen door E-Plus. De nettowinst werd opgekrikt door de boekwinst van NTT Docomo in KPN Mobile.
KPN zag in het afgelopen jaar zijn omzet 25 procent stijgen tot 10,7 euro. Ceo Paul Smits schreef dit tijdens zijn nieuwjaarsrede voor een groot deel toe aan de aankoop van de Duitse mobiele aanbieder E-Plus. Het nettoresultaat zal positief uitvallen door de boekwinst van 2,3 miljard euro door de deelname van de Japanse mobiele aanbieder NTT Docomo in KPN Mobile. Smits sprak van een spectaculaire groei bij de divisies mobiel en Internet. De eerste groeide in Nederland van 3,5 naar 4,8 miljoen klanten. Het afgelopen jaar steeg de landelijke penetratiegraad van 43 tot maar liefst 67 procent. KPN’s Duitse dochter E-Plus zag zijn klantenbestand aangroeien van 3,8 naar 6,6 miljoen. In Duitsland verdubbelde de penetratiegraad van 28 naar 57,9 procent. In België heeft KPN Orange 500.000 klanten verworven.
In de Benelux is KPN inmiddels de grootste internetaanbieder. De telco zag zijn klantenbestand groeien van 900.000 naar ruim 2 miljoen.