HAARLEM – Afgelopen vrijdag is de internetwinkel van Megapool van start gegaan. Binnenkort is een stereotoren via internet te bestellen.
Megapool wil via het online medium een aanvullende dienst bieden met name voor het over de streep trekken van twijfelaars. Wel of niet kopen, na een zaterdag alle elektronica winkels afgelopen te hebben en dan met lege handen naar huis. Dit publiek wil het bedrijf bedienen met zijn online winkel. Deze mensen hebben de producten al gezien, gevoeld en geproeft in de winkel, maar hebben nog geen keus kunnen maken. Via Megapool online kunnen zij dan thuis alsnog hun keus maken en bestellen.
Op dit moment zijn producten te bestellen die binnen een halve kubieke meter vallen. De producten worden namelijk per post bezorgd, de zogenaamde eenmans bezorging. Het bedrijf garandeert dat de bestelde producten binnen drie tot vijf dagen thuis gebracht worden. Bij afwezigheid probeert de postbode het nogmaals. Patrick Vroklage, manager e-business bij Megapool, verwacht dat de levertijd binnen korte tijd versneld zal worden. Ook de grotere apparaten, zoals koelkast en wasmachine, zijn binnenkort via internet te bestellen.
Het bedrijf is nog aan het bekijken hoe deze zogenaamde tweemans bezorgdienst het beste aan te bieden is. Hiervoor acht het bedrijf het noodzakelijk om een afspraak met de consument te maken voor levering en eventuele installatie van de koelkast.
Het online assortiment wordt op experimentele basis aangevuld. Uitgaande van de verkoopresultaten zullen de friteuses mogelijk plaats moeten maken voor handheld computers of andersom. De prijzen in de online winkel zijn exact gelijk aan de winkelprijzen, hoewel er bij de online bestelling wel bezorgkosten worden gerekend. Maar als je de ladyshave vanuit de winkel laat bezorgen worden deze prijzen ook gerekend.
Betalingen zijn op verschillende manieren mogelijk via creditcard, via overboeking of via automatische incasso. De betalingen moeten wel binnen zijn voordat de producten worden uitgeleverd. Binnenkort kan men op Internet ook gebruik maken van de megacard. Dit is een soort loyaliteits-creditcard. Net zoiets als de Bonus kaart van AH. Vaste klanten kunnen hiermee sparen voor kortingen tot 50 procent. Meer informatie is te vinden op http://www.megapool.nl
"Concurenten van consumentenelektronica zijn niet of nauwelijks te vinden op internet. Wel hebben nieuwe spelers als hotorange.com of bol.com ook consumentenelektronica in hun assortiment. Het voordeel van Megapool ten opzichte van deze online winkels is dat wij maar een klein deel meer inkoop hoeven te doen voor de online winkel en de naamsbekendheid is natuurlijk enorm", aldus Vroklage.
Tania Veldkamp