De Consumentenbond heeft laten weten weinig goeds te verwachten van de twee nieuwe Internetkabeldiensten die Casema woensdag presenteerde.
Volgens de bond is het zeer de vraag of de kabelaar deze keer wel kan waarmaken wat de klant in het vooruitzicht wordt gesteld.
Casema, eigendom van France Telecom, biedt behalve kabeltelevisie ook kabelinternet via provider Wanadoo van de Franse telecomgigant. De prestaties vielen vooral wat de snelheid betreft zodanig tegen, dat de klanten in het geweer kwamen. Na de publicatie van een zwartboek sloot ook de Consumentenbond zich bij de protesten aan, wat resulteerde in eenmalige teruggaven van 50 gulden plus een korting van een kwart (15 gulden) op het abonnementsgeld als de snelheid erg laag is. Casema heeft een en andermaal beloofd dat in januari alle Internetverbindingen naar behoren werken.
Half december gaat Casema twee nieuwe diensten aanbieden, die sneller en stabieler zijn dan het huidige basispakket van 60 gulden per maand. De diensten zijn ook 20 en 40 gulden per maand duurder. Het snelste en duurste abonnement komt daarmee op 100 gulden per maand.
Volgens de Consumentenbond blijft echter de vraag hoe constant en hoog de snelheid precies is en zegt de prestaties van de nieuwe diensten via metingen en klachtenanalyses in de gaten te gaan houden. Bovendien wil de belangenclub met de kabelaar praten over de oprichting van een onafhankelijk ‘kwaliteitsforum’ dat moet controleren of het bedrijf zich houdt aan de eigen beloftes.