Het gaat heel langzaam beter met het Internetbedrijf Letsbuyit.com, al torsen de nijvere miertjes nog altijd hoge, rode cijfers op hun rug.
Het derde kwartaal van dit jaar laat een verlies zien van 57 miljoen gulden bij een omzet van 20,5 miljoen gulden. Positief is dat het verlies ten opzichte van vorig jaar daalde met bijna 40 procent en de omzet steeg met 30 procent. Daarmee is het afgelopen kwartaal relatief het beste dat Letsbuyit.com tot nu toe heeft gedraaid. Het bedrijf vestigt zijn hoop volgens topman Bokenkamp op de vele voorspellingen die een ware koopexplosie via het Internet voorspellen.
Het van oorsprong Zweedse bedrijf is sinds maart actief in Nederland. Letsbuyit.com verkoopt merkartikelen via Internet tegen een lagere prijs. Hoe meer mensen zich inschrijven voor een bepaald artikel, des te hoger wordt de korting. De koper moet bij zijn aanmelding aangeven of hij het artikel wil kopen wanneer een bepaalde korting wordt gegeven.
Momenteel is het bedrijf in 14 landen in Europa actief en sinds juli staat het bedrijf genoteerd aan de Deutsche Börse in Frankfurt. De beursgang werd echter twee keer toe uitgesteld en ook de uitgifteprijs werd verlaagd. Maar dat is bepaald niet uitzonderlijk voor bedrijven die ondanks het sterk verslechterde dotcom-klimaat toch het afgelopen half jaar de stap naar de beurs waagden.