HAARLEM – Mycom heeft haar achter haar Ferrari’s een lage aanhangwagen inclusief brede banden en lichtmetalen velgen om pc’s te bezorgen. Heiligschennis of niet?
Mycom Express, zoals de actie heet, ondersteunt de service ’vandaag besteld, vandaag in huis.’ Hiervoor heeft Mycom deze zomer vijf Ferrari’s ingezet om één op de tien bestellingen te bezorgen. Vanaf deze week doen ze dat met een aanhangwagen, omdat de snelle bolides te weinig laadruimte bieden.
Mycom is met deze marketingactie trouwens niet origineel. Zo had de Staatloterijshow al eerder een televisiereclame waarin de Ferrari te zien was met aanhangwagen.
Gevraagd naar een reactie zegt de redactie van Autoweek: "De televiereclame van de Staatsloterijshow was grappig, maar dat iemand het daadwerkelijk in de praktijk aandurft! De schoonheid van de Ferrari detoneert erg met de lelijkheid van de aanhanger. Hoe haalt iemand het in zijn hoofd! Heiligschennis!"
De Nederlandse Ferrari-importeur kon niet veel meer zeggen dat iedereen met zijn auto kan doen wat’ie wilt.
Binnen Mycom heerst een uitgelaten stemming over het nieuwe hoogtepunt van de campagne. Een onbedoeld bij-effect is namelijk dat het bedrijf binnen een halve dag 15 medewerkers heeft gevonden en gecontracteerd. Dit ondanks de huidige krapte op de arbeidsmarkt.
Rijden er binnenkort ook Porsches en Lamborghini’s met aanhangwagens rond van bedrijven die hun vacatures bezet willen zien?
Tania Veldkamp