Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Jupiter is de PC in 2003 nog steeds het apparaat voor e-handel. De hype rond mobiele apparaten is onterecht.
Het bureau geeft de PC een aandeel van 87 procent tegenover 2 procent van de transacties die via mobiele apparaten uitgevoerd zouden worden. Interactie televisie via Internet neemt de resterende portie voor zijn rekening.
Jupiter geeft aan dat organisaties realistischer moeten worden over de populariteit van mobiele elektronische handel, ook wel aangeduid met m-commerce. Deze technologie is niet de heilige graal voor zakelijk succes.
Volgens het onderzoeksbureau moeten bedrijven zich meer concentreren om Internet te integreren in het leven van alledag. Traditionele bedrijven die een overgang maken naar het web en hun producten via verschillende commerciële kanalen blijven aanbieden zullen meer kans van slagen hebben dan bedrijven die zich alleen op Internet richten, aldus Jupiter.
Het gaat niet langer over het `zijn’ van een website of het `zijn’ van een winkel maar over het beschikbaar zijn wanneer, waar en hoe klanten tot jouw producten komen claimt Noah Yasskin, directeur van Europees onderzoek bij Jupiter. Bedrijven moeten de klanten begrijpen en zich richten naar de verschillende wensen van de klanten.