Netscape heeft deze week een speciaal op het kleinbedrijf gerichte website gelanceerd. De site biedt een combinatie van content, gemeenschap en diensten.
Op Netbusiness, zoals de service heet, kunnen eigenaren van kleinbedrijven adviezen krijgen over het kopen, marketen en verkopen van producten, alsmede over het besturen van hun zaak. Daarnaast brengt Netscape ook nieuws uit de industrie op zijn site.
De kleinbedrijven zijn interessant voor het concern vanwege de enorme markt die ze vormen. Volgens US Small Business Administration bestaan er in de Verenigde Staten alleen al meer dan 25 miljoen bedrijven die minder dan tien werknemers in dienst hebben. Dat komt neer op 52 procent van alle banen in het land en 47 procent van de complete verkoop. "Kleinbedrijven zijn een motor van groei voor de Amerikaanse economie", zegt Marcia Parker van Netbusiness. "Maar tegelijkertijd is het een markt die veel te weinig wordt voorzien van diensten."
Ophttp://www.netbusiness.com kunnen eigenaren van een kleinbedrijf zich inschrijven voor de service door hun postcode en industrie-segment op te geven. Hierna kunnen ze toegang krijgen tot een website die gerelateerd is aan de markt waarin ze werkzaam zijn. Deze dienst kost ze overigens niets. Het geld komt volgens Netscape binnen uit advertenties.
Met Netbusiness hoopt het bedrijf de strijd aan te gaan met rivaliserende ondernemingen die al een dergelijke portal leveren, namelijk Microsoft’s Bcentral en Yahoo Small Business.