CMG zag over het eerste halfjaar zijn nettowinst 19 procent stijgen tot 46,8 miljoen euro ofwel 0,11 cent per aandeel, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
De operationele winst Ebitda steeg 41 procent tot 84,5 miljoen euro op een 20 procent hogere omzet van 573,1 miljoen euro. Voor het eerst werden de cijfers van het voor 1,8 miljard euro aangekochte Britse Admiral meegenomen. Met de forse winstgroei in de telecom-divisie van 66 procent tot 96,5 miljoen euro wist het Brits-Nederlandse CMG de gedaalde ict-orders door het millennium-effect het hoofd te bieden. De brutomarge steeg hierdoor van 12,5 tot 14,7 procent. CMG-ceo Cor Stutterheim: "Onze klanten stelden investeringen uit. Wij zijn bouwers en CMG kan pas bouwen als de klant concrete plannen heeft." CMG profiteerde van de explosieve stijging van het verzenden en ontvangen van SMS-berichten via mobiele telefoons. Stutterheim: "Snelle en betrouwbare SMS-systemen kunnen ze tot nu toe alleen van CMG krijgen." Het bedrijf heeft 15,7 miljoen euro geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling hiervan. De intrede van WAP (Wireless Application Protocol) en mobiel Internet is een duidelijk zichtbaar succes, volgens CMG. De ict-services deden het minder goed, maar het aantal orders trekt weer aan. Stutterheim: "Wij hebben de indruk dat het ict-budget van de klant zeker niet lager is dan vorig jaar en schatten de marktgroei dit jaar op 5 tot 10 procent." Onlangs nam CMG het Britse softwarehuis voor de telecom-sector Computer Anwers over voor 96,3 miljoen euro.
In de Benelux steeg de omzet van CMG met 9 procent tot 286 miljoen euro. De operationele winst daalde echter 4 procent tot 45,6 miljoen euro. De Britse afdeling van CMG zag zijn omzet slechts 4 procent stijgen tot 65,5 miljoen pond. CMG is verder actief in Duitsland en Frankrijk. Stutterheim verwacht voor heel 2000 een winstgroei boven het marktgemiddelde, maar verder wilde hij niet gaan. "Dat doen we nooit", besloot hij.