Bank of America, een van de grootste banken van de VS, gaat in onder meer Dallas, Washington en Baltimore zijn klanten mobiel bankieren en beleggen aanbieden.
Over één tot anderhalf jaar kunnen de klanten via hun mobiele telefoon hun bankzaken regelen en direct aandelen kopen of verkopen. Website-manager James Dixon sprak bij de presentatie van de plannen gisteren van een ‘mijlpaal’ in de pogingen van de bank om de klant altijd en overal toegang te bieden tot de diensten van Bank of America.
Vragen zijn er overigens ook. De bank begint bijvoorbeeld met proefprojecten om uit te zoeken of de klant wel echt is geïnteresseerd in deze vorm van dienstverlening, en aan welke diensten hij dan voorrang geeft. Verder zullen de mobiele transacties voor kwaadwillende wizzkids een ultieme uitdaging vormen. Er worden immers vitale gegevens uitgewisseld, die de kraker van de codes veel geld kunnen opleveren. Het bedrijf 724 Solutions mag proberen die problemen te voorkomen. Bank of America en de software-ontwikkelaar zijn inmiddels samen al een jaar bezig om die problemen te tackelen.