Newconomy gaat met zijn kersverse dochter Newconomy Publishing de uitgeefactiviteiten van participaties Wish en Macropolis bundelen.
Newconomy wil hiermee synergievoordelen halen door de bezoekersinformatie te bundelen en zo gerichter aan direct marketing te kunnen doen. Hiervoor kan Newconomy dan weer aanzienlijk hogere advertentietarieven rekenen. Hoe hoog wil de directie van Newconomy niet zeggen. Evenmin doet de top uitlatingen over het investeringsbedrag, omzetdoel en de winstvoorspelling van de uitgeverij. De nieuwe online uitgeverij gaat ook zelfspecial interest-sites ontwikkelen. Het gezamenlijke platform voor de Newconomy-familie zal worden opgezet en uitgevoerd door dochter Net Effect. Alles in eigen huis en onder een dak kan zo zijn voordelen hebben. Technologisch gezien werken bekende IT-concerns mee, zoals Vignette alspublishing engine, Oracle als database-structuur en Netgenisis alsprofiling systeem. Het platform is gemakkelijk aan hetbackoffice-systeem te koppelen, maar ook onzichtbaar aan de ‘onafhankelijke’frontoffice-systemen van de Newconomy-dochters. Het aan de Euro.NM genoteerde Newconomy daalde vanmiddag 0,4 procent tot 12 euro.