Lexmark start onder de noemer ‘Lexmark Rainforest Project’ een pan-Europese campagne om het behoud van het regenwoud te ondersteunen.
De actie loopt van augustus 2000 tot en met april 2001. De producent en leverancier van printoplossingen steunt de wereldwijd opererende organisaties Rainforest Foundation en Tropical Rainforest Coalition met een financiële bijdrage. Beiden fondsen werken internationaal aan het behoud van de tropische oerbossen en ontvangen hun complete financiën uit giften van het bedrijfsleven en particulieren.
Daarnaast promoot Lexmark het in stand houden van de natuur middels wedstrijdacties die het koppelt aan zijn producten. Zo zit in de Linea-artikelen van het bedrijf informatie over de regenwouden en de noodzaak ze te beschermen. Daarnaast bevat de verpakking van een product een kraskaart, waarmee de koper kans maakt op één van de 30 duizend prijzen die een relatie hebben met de tropische bossen. Grote klapper uit het prijzenpakket is een reis naar Brazilië, waar de wouden te bezoeken zijn.