De afgelopen weken stelde een oudere, saai geklede dame zich vanaf reclamezuilen voor als ‘uw personal assistant.’ Met deze campagne maakt application service provider Intrasites reclame voor Annapa.com. Via de site kunnen bedrijven gebruik maken van verschillende kantoorapplicaties.
De doelgroep voor Annapa.com is het midden- en kleinbedrijf. Om bedrijven over te halen gebruik te maken van zijn asp-diensten, presenteert het bedrijf zijn website aanvankelijk als gratis dienstverlening. Bedrijven die gebruik maken van de site kunnen daar onder meer hun agenda bijhouden, waarbij ze door Anna, de ‘virtuele’ secretaresse, aan hun afspraken herinnerd worden. Ook is het de bedoeling van Intrasites dat zij binnenkort via de mobiele telefoon de agenda, beursberichten en krantenkoppen voor zal lezen.
Volgens Intrasites zullen de basisdiensten van Annapa.com gratis blijven, maar zal ‘op termijn’ voor ‘speciale diensten’ wel een vergoeding worden gevraagd. De privacy staat volgens de asp onder toezicht van consultant Arthur Andersen. Intrasites is in 1999 opgericht met NIB Capital als hoofdinvesteerder. Ook het Twinning Growth Fund en ING Bank investeren in het bedrijf. MH