Dankzij het EK-voetbal voert KPN de lijst aan van best bezochte uitgevers op het Internet. VNU is gezakt naar de tweede plaats.
De site www.oranje.nl van KPN werd volgens onderzoeksbureau Multiscope zo goed bezocht dat KPN vooral daardoor VNU voorbijstreefde. De voetbalsite haalde een twaalfde plaats op de ranglijst van best bezochte sites. Ook de nieuwkomer in de KPN-familie www.clubs.nl werd druk bezocht. De site biedt een scala aan clubs waar mensen met dezelfde liefhebberij elkaar virtueel kunnen ontmoeten. Ook in Groot-Brittannië, zo bleek uit onderzoek dat eerder deze week werd gepubliceerd, bleek Euro2000 voor een hausse in het bezoek aan voetbalsites te hebben gezorgd.
Overigens is er in juni minder gesurft dat in voorgaande maanden. Ook dat is een gevolg van Euro 2000. Internet is nu eenmaal nog altijd meer een mannen- dan een vrouwenzaak, net als voetbal. Uitgeverij VNU telde daardoor 10 procent minder bezoekers op haar sites dan in mei. KPN had daarentegen geen last van de EK-dip door juist een EK-site te lanceren. Dat leverde het concern in totaal 9 procent meer site-bezoekers op dan in de maand ervoor.