Go.com, de Internet-divisie van Walt Disney, zag in het derde kwartaal het verlies toenemen vanwege grote investeringen in vernieuwingen en uitbreidingen.
Disneys Go.com – met daarin onder meer de Go Network Group, ABCnews.com en Espn.com – noteerde in het derde kwartaal van het lopende boekjaar een nettoverlies van 272,2 miljoen dollar. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 251,5 miljoen dollar.
Toch zijn veel analisten zeer positief over de cijfers. Het verlies is namelijk grotendeels toe te schrijven aan enkele forse investeringen die zijn gedaan om de Internet-divisie sterker op de markt te positioneren. Als die investeringen en de daarmee samenhangende kosten niet worden meegerekend, blijken de inkomsten van Go.com in het derde kwartaal met 10 procent te zijn gestegen, tot 86,3 miljoen dollar. Bovendien heeft Disney in het derde kwartaal enkele kostenbesparende maatregelen getroffen.
Het entertainment-concern is druk bezig om de Go.com-website te transformeren van eengeneral interest webportaal naar een portaal dat zich geheel richt op vrijetijdsbesteding en entertainment. In dat kader zal ook de naam veranderen. Vanaf komende maandag heet de Internet-divisie niet langer Go.com, maar de Walt Disney Internet Group (DIG).