Sequoia Software, leverancier van e-handelssoftware, zag in het tweede kwartaal zijn verlies verder groeien. Toch verkocht het bedrijf meer dan vorig jaar.
Sequoia is gespecialiseerd in XML-gebaseerde software, maar weet uit die specialisatie nog steeds geen winst te genereren. De verkoop steeg in het tweede kwartaal weliswaar met 314 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 1999, maar het netto verlies nam vergeleken met diezelfde periode met maar liefst 976 procent toe, tot 17,9 miljoen dollar.
De operationele verliezen in het tweede kwartaal namen met 254 procent toe, tot 5,3 miljoen dollar. Zoals zoveel technologiebedrijven vandaag de dag beschouwt Sequoia deze rode cijfers als onvermijdelijke aanloopverliezen. De onderneming heeft nog immer vertrouwen in de toekomst. De nadruk lag bij de presentatie van de cijfers dan ook niet op de geleden verliezen, maar op het aantal gewonnen klanten en de hooggespannen verwachtingen van nieuwe producten. In het tweede kwartaal haalde Sequoia elf nieuwe klanten binnen voor zijn XPS-software en heeft het zijn distributiekanaal verbreed. In juni is bovendien versie 3 van de XPS-software gelanceerd.