Het Amsterdamse nieuwe-mediabedrijf Pulse.Interactive won met een CD-rom voor bierbrouwer Heineken de hoofdprijs in een prijsvraag voor bedrijfscommunicatie. Op het Festival Communica, dat jaarlijks plaatsvindt in de Franse badplaats Deauville, won het bedrijf de prijs in de categorie Training en Opleiding met een CD die nieuwe medewerkers van Heineken wegwijs moet maken in het bedrijf.
De bierbrouwer werft ieder jaar zo’n 19.000 nieuwe medewerkers, die snel thuis moeten zijn in het bedrijf. De CD-rom, The World of Heineken laat nieuwkomers kennismaken met het bedrijf, de medewerkers en de klanten, aldus Jennifer Resida van Pulse.Interactive. Met vragen en spelletjes leidt het de nieuwelingen uiteindelijk naar de intranetsite van Heineken, eveneens een product van Pulse. De CD-rom en een benodigde floppy-disk verschaft de nieuwe medewerker toegang tot het bedrijfsnetwerk.
Onlinetrainingen
Dezer dagen treffen Heineken-medewerkers wereldwijd een vernieuwde intranetsite aan, de ontwerpers van Pulse leggen er de laatste hand aan om het geheel online te krijgen. "De interne organisatie van Heineken gaat op dit terrein sterke veranderingen tegemoet." Een van de functies is het aanbieden van online-trainingen op de vakgebieden van de medewerkers. Dat kan variëren van een cursus presentatie-technieken tot een introductie in Html. Voor iedere functie zijn er specifieke cursussen; de site biedt ook de mogelijkheid om met mede-cursisten te e-mailen of zelfs te chatten vertelt Resida. "E-learning wordt het helemaal. We zijn daarom extra trots op de prijs voor onze CD-rom."
De intranetsite van Heineken draait volledig op Linux, vertelt Resida desgevraagd resoluut. "De naam Microsoft moet je hier echt niet noemen." GH