Het Internet-portal MSN van Microsoft heeft in juni in Groot-Brittannië Yahoo verdrongen als populairste site.
Freeserve, een van de grote Britse Internet-aanbieders, blijft op de derde plaats na de twee Amerikaanse giganten, zo blijkt uit cijfers die het onderzoeksbureau Mmxi Europe gisteren bekendmaakte.
Veel ontlopen de nummers één en twee elkaar niet. In juni bezocht 44,9 procent van de surfers MSN, terwijl 42,2 naar Yahoo ging. In mei waren die cijfers nog 39,3 procent voor MSN en 42,1 procent voor Yahoo. In beide maanden stond Freeserve bij precies een op de drie Britse surfers op het lijstje.
Volgens Mmxi mogen sportsites zich nog steeds in een groeiende populariteit verheugen, al was het Europese voetbalkampioenschap in juni natuurlijk wel een extra opkikker. Meer dan een miljoen mensen bezochten toen sportsites. Dat was een verdubbeling ten opzichte van mei. In juni was de voetbalsite Teamtalk.com onbetwiste leider met 174.000 bezoekers, gevolgd door Sports.com. Op de derde plaats kwam de Amerikaanse worstelsite Wwfkingofthering.com, die opvallend genoeg vooral populair blijkt te zijn bij kinderen. Op de vierde plaats kwam Euro200.org.
Deze maand beginnen de Olympische Spelen in Sydney, wat waarschijnlijk eveneens voor een flink aantal bezoeken aan sportsites zal zorgen.