Webmethods meldt over het afgelopen kwartaal een netto verlies van 6,6 miljoen dollar. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg dit slechts 894 duizend dollar.
De omzet steeg met 412 procent tot 15,5 miljoen dollar. Het hoogtepunt van het kwartaal was de overeenkomst met een aantal infrastructuur-specialisten van wie de oplossingen inspelen op de eisen van Global 2000 bedrijven en b2b-handelsnetwerken (business-to-business). Hierdoor kan Webmethods zich nu de leidende aanbieder van infrastructuur-software noemen, zo claimt de softwareleverancier.
De software-licentieverkoop steeg met 350 procent doordat het bedrijf 49 nieuwe klanten binnenhaalde, waaronder Nortel Networks. De professionele dienstendivisie groeide van 564 duizend naar 4,3 miljoen dollar. De groeiende verliezen zijn voornamelijk te wijten aan de uitbreiding van de verkoop- en marketingoperaties. Hiervoor trok Webmethods 10,8 miljoen dollar uit, wat gelijk staat aan 57,4 procent van de totale operationele uitgaven.
"Onze kwartaalcijfers hangen samen met onze expansie over de grenzen", stelt Phillip Merrick, ceo en president van Webmethods. "Onze b2b-oplossing is bij meer Global 2000 bedrijven in productie dan elke andere b2b-oplossing op de markt", claimt de topman.