Sybase richt zich in meer en meer op de telecom-industrie met e-zakendoen-oplossingen voor de Internet-economie. De nieuwste toepassing is Telecom b2b+i.
Bij het nu door het Amerikaanse softwareconcern gelanceerde Telecom b2b+i gaat het om een op Internet gebaseerd integratie-ondersteuningssysteem. Daarmee kunnen aanbieders van telecommunicatie-diensten snel onder meer programma’s voor klantenwerving integreren tegen lagere kosten en met een hogere functionaliteit, zo claimt Sybase. Het systeem voorziet tevens in Sybase’s Enterprise Portal-oplossing en een uitgebreidere versie van Industry Warehouse Studio, waarmee analytische crm-toepassingen kunnen worden uitgevoerd.
Volgens Sybase biedt Telecom b2b+i telco-dienstenaanbieders de mogelijkheid sneller en efficiënter Web-projecten in hun bestaande systemen te integreren, zoals betalingsmanagement, ondersteuning van wederverkopers en klantenwerving. Het systeem voorziet in een datapakhuis dat vooraf is afgestemd opqueries die aansluiten op de behoefte aan analytische crm-toepassingen van de sector. Daardoor hoeven bedrijven niet meer jaren kwijt zijn aan het opbouwen van een eigen datapakhuis. Daarnaast voorziet volgens Sybase de Business Intelligence-module van het systeem erin dat de zakelijke klanten snel en overzichtelijk hun betalingsinformatie kunnen overzien en analyseren.