World Online (WOL) heeft over het tweede kwartaal zijn nettoverlies zien oplopen tot 121,3 miljoen euro ofwel 0,43 cent per aandeel.
In het eerste kwartaal was dit verlies nog 98 miljoen euro ofwel 0,41 cent per aandeel. De omzet steeg van 40,5 miljoen euro tot 55,4 miljoen euro. Uitgaven namen toe van 141,2 miljoen tot 191,5 miljoen euro. Het aantal actieve abonnees van WOL nam nauwelijks toe: van 2,2 miljoen tot 2,4 miljoen. Ceo James Kinsella zei: "Wij vinden dat we dat beter hadden moeten doen." Het totaal aantal abonnees steeg met 28 procent tot 3,7 miljoen. Kinsella kondigde een nieuwe strategie aan om sneller winst te kunnen maken. Het pan-Europese netwerk van WOL wordt volgens hem beter benut. "De eigen content-activiteiten worden afgebouwd en we scholen de medewerkers om tot kanaalmanagers van de portalen," beweert Kinsella. "De nadruk verschuift van het produceren van eigen inhoud en merchandising naar samenwerkingen op het gebied van in inhoud, advertentieverkoop en e-zakendoen." Volgens Kinsella bevindt 81 procent van de actieve abonnees zich in markten waarin WOL tot de Top 5 behoort. Het aantal uren online van de abonnees steeg marginaal van 7,4 naar 7,5 uur. De beleggers en analisten konden het allemaal niet waarderen, want het aandeel zakte in de loop van de woensdag op de AEX met bijna 5 procent tot 11,95 euro.