De wereldwijde leverancier van hogesnelheidsdiensten voor Internet Akamai Technologies heeft qua omzet een goed kwartaal achter de rug.
Het concern noteerde een omzetstijging van maar liefst 151 procent naar 18,1 miljoen dollar, een ruime verdubbeling van de resultaten in het kwartaal ervoor. Met de winst ging het aanzienlijk minder florissant. Het bedrijf noteerde een netto verlies van 43,4 miljoen dollar, tegenover een verlies van 24,2 miljoen dollar over het eerste kwartaal. Het aantal consumenten nam daarentegen significant toe naar 2100.
Akamai richt zich op het leveren van inhoud aan enkele honderden Internet-sites. Daarnaast levert hetstreaming media voor uiteenlopende evenementen en activiteiten, zoals het Cannes Filmfestival.
Akamai heeft tevens aangekondigd dat het is gekomen tot een uitgebreidere overeenkomst met Internet-bedrijf Yahoo voor het gebruik van zijn content-faciliteiten. Daarnaast hebben Microsoft, Paramount Digital Entertainment en BBC America bij Akamai aangeklopt voor de levering vanstreaming media. Akamai heeft inmiddels naast IBM bedrijven als KPN Qwest aan zijn wederverkopers-kanaal toegevoegd. Volgens de financiële man Timothy Weller, gaat zijn bedrijf door met het benutten van de positie van Akamai als marktleider, in combinatie met het leveren van hoogwaardige, technologische inhoud aan zijn afnemers.