Het Duitse SAP boekte over het tweede kwartaal een 18 procent lagere nettowinst van 172 miljoen euro. De omzet steeg met 15 procent tot 2,68 miljard euro.
De winst kwam lager uit door introductie van een speciaal aandelenplan voor de werknemers van SAP. Volgens het bedrijf was de introductie van MySAP.com een groot succes. "Het vertegenwoordigt nu 50 procent van onze licentie-inkomsten", zegt Sap ceo Hasso Plattner. "Nestlé is een goed voorbeeld. Het bedrijf ondertekende een contract, dat MySAP.com in handen brengt van de meer dan 230 duizend werknemers." En er zijn meer grote bedrijven, die gebruikmaken van dit e-zakendoen platform, waaronder Compaq, Mitsui, NTT en Yamaha. In totaal heeft het Duitse concern negen MySAP marktpleinen in werking in vooral chemische en farmaceutische sectoren, maar ook in de telecom en de auto-industrie. SAP’s omzet in de VS steeg met 15 procent tot 598 miljoen euro, en die in Azië met 67 procent tot 192 miljoen.