Oracle en Cisco gaan Oracle’s e-handelsuite 11i koppelen aan het platform voor klantencontact van Cisco. De twee hopen door hun alliantie sterker te staan in de groeiende markt van multimediale contactcenters.
Er is steeds meer vraag naar een op Internet gebaseerd communicatienetwerk, waar emails en telefoongesprekken zijn te combineren, aldus Mark Barrenechea, senior vice-president van crm-producten (customer relationship management) bij Oracle. "Cisco en Oracle bundelen hun krachten om de leiding te nemen in deze groeiende markt. Wij zetten een visie neer die uitgaat van één communicatienetwerk voor alle zakelijke contacten."
Door recente verbeteringen in Voip-technologie (voice over Internet protocol) is spraak op een zelfde manier over een netwerk te versturen als gegevens. De combinatie van de Cisco- en Oracle-producten moeten elke vorm van interactie tussen klant en bedrijf aankunnen of het nu over de telefoon, via email, via chat of met ivr (interactive voice response) plaatsvindt.
De beide bedrijven verwachten in de tweede helft van dit jaar het gecombineerde product te kunnen leveren. In de loop van 2001 zullen nieuwe eigenschappen aan het product toegevoegd worden.